خانه / سفرنامه / خاطرات مالزی با آرزو قسمت 2

خاطرات مالزی با آرزو قسمت 2

خاطرات مالزی با آرزو قسمت 2

در قسمت اول خاطرات مالزی  در مورد پرواز و هتل ،تورشهری ،وکمی از مراکزخریدها،معبد هندوهاوخیابان

باحاله  بوکیت بینتانگ براتون گفتم بریم سراغ بقیه سفر خاطره انگیز در مالزی ….

مالزی دارای رستورانها و اماکنیه که میشه پایان شبی شاد رو برای خودتون بسازید .

یکی از جاهایی که با بچه ها که سنشون برای هر جایی مناسب نبود میشد رفت رستوران شاد و

ایرانیه(شیشالانچ )هستش با غذاو موسیقی عالی و پایکوبی هندی عربی و ایرانی …

لیدرهای مودب و خوب مالزی که اکثرا دانشجوهای مقیم هستند میتوانند  راهنمای خوبی برای تورهاتون باشند.

اگر یک نفره یا دونفر به سفر رفتید . گرفتن تور با لیدر ها و گردش دسته جمعی با مسافرها هم خیلی بیشتر

خوش میگذره هم بصرفست،

ولی اگر تعدادتون بیشتر می توانید با اجاره تاکسی وبا هماهنگی هتل یا خودتون تمام تورهارا به راحتی برید

تاکسی ها بنا به مدلشون قیمت متفاوت دارند واکثرشون آلبومی ازتمام تورها ی شهری به صورت عکس وکمی

توضیحات به همراه دارند ،که با چونه زدن که در مالزی برای اکثر کارهاوخرید ها کاربرد دارد میتوانید به توافق

برسید و گردش روزانه خوبی داشته باشید .

بریم سراغ مفرحترین های کوالا

یه صبح دل انگیز رو با باران های عجیب استوایی شروع کردیم انگار شیرهای آب آسمون باز بود شدت بارش

همراه رعدو برقهای گسترده برای من بسیار لذت بخش بود زمانهای بارش خیلی طولانی نبود شاید در روز

ساعتی بیش نبود و بعد   بارش خیلی زود آبها مهار و زمین خشک میشد .

اون روز رو به طرف ارتفاعات کوالا رفتیم جایی زیبا و خوش آبو هوا با هتل های بزرگ که می شودشبی را درآنجا

گذراند همراه با پارکها رستورانها وسیرک و ….

مسیری که یه طرف (گنتینگ یا جنتینگ هایلند) میرفتیم بسیار سرسبز و خوش آبوهوا بود .

رسیدیم به یکی از بلند ترین تله کابینهای دنیا گذشتن از جنگلهای سرسبز استوایی در کابین بزرگ با موسیقی

که با مبایل در کابین گذاشته بودم آرامش و لذت خاصی به این تجربه اضافه کرده بود

وقتی از تله کابین پیاده شدیم به ساختمان بسیار شیکی رسیدیم و بعد در محوطه به سمت کازینو رفتیم

طبقه پایین کازینوبازی هایی  برقی مناسب برای کودکان و نوجوانان وحتی بزرگسالان بود.

ازپله ها که بالا میرفتیم به سالنی بزرگ می رسیدیم با رنگ آمیزی مشکی و قرمز وبا نور کم .میزهای زیادی

بصورت گروهی یاانفرادی با دستگاه مشغول بازی بودند . ورود مسلمانها به این مکان آزاد نیست فکر کنم ملاک

تشخیص حجاب باشه .

رستورانهای مختلفی در اونجا بود که شاید غذاهای لذیدی هم سرو بشه ولی باز به غذایی شناخته شده بسنده

کردیم کی اف سی ،ساب وی ،مکدونالد تقریبا همه جای کوالا لامپور موجود هست .

گنتینگ با فاصله یکساعته از مرکز کوالا مکانی خوش آبوهوا دوست داشتنی و محیطی مفرح پیشنهاد عالی در

تورهای شهری کوالاست.

مسیر برگشت گنتینگ معبد زیبایی به نام بهشت و جهنم یا (چین سو ) با هوای عالی ،مجسمه هایی از خدایان

سنگی ، ومجسمه هایی از مجازات در جهنم و مجسمه های زیبای فرشته های بهشتی ، در زیر این معبد هم

اجناسو صنایع دستی برای فروش هست که قیمت های قابل قبول دارد.

چند روزی از سفر به مالزی می گذشت، سفری پر از تنوع ،با تجاربی خاص .

مردم مالزی مبادی آداب هستند احترام به همنوع جزوفرهنگشون بود که نظر من مسافر رو با یه حس خوب جلب

میکرد .وجود کارمندهای هتل که همیشه در رو برامون باز وبسته میکردند وهمیشه با الفاظ (انگلیسی )خوش

آمدید صبح بخیر ،عصر بخیر و…همراهیمون می کردند .

همیشه برای سلام و خدا حافظی تا کمر خم می شدند و در ماشین رو برامون باز میکردند و هر گونه بارکوچک یا

بزرگی را برامون تا در اتاق می آوردند….

شاید این هتل ،(رویال چولان ) به کارمندانش اینگونه تعلیم داده بود،ولی احترام رو در تمامی شهر هم میشد دید

مخصوصا از جانب خود مالایی ها.

ولی در رانندگی خیلی با ایران تفاوت نداشتند وگه گاه ترافیک زیادی در سطح شهر مخصوصا هنگام غروب بود .

از لحاظ امنیتی گرچه هیچ مشکلی نه برای ما نه برای همسفرهامون پیش نیومد ولی بهتره جوانب احتیاط رو در

نظر بگیرید .با پول زیاد در کوچه های خلوت عبور نکنید . آخر شبها در کوچه و پس کوچه های خلوت تردد نکنید

و بعد از چنج دلاریا.. بیشتر ازکیف پولتون  مراقبت کنید .

بعضی از داروهاممنوعیت دارند همراه نبرید و به هیچ عنوان مسئولیت بار کسی را در فرودگاه یا…قبول نکنید.

بریم سراغ بقیه خوشیهای سفر

پارک آبیه زیبای(سانوی لاگون )با محوطه بزرگ شامل انواع تفریحات آبی استخرهای موج سرسرهای بزرگ

،سینمای چند بعدی ،رستورانها مغازه هایی برای خرید،باغ وحش و…

گفتنیست که اغلب خانومها در آب با تاپ و شلوارک یا تیشرت شلوارک هستند ، با  مایوهای دوتیکه خیلی کمتر

هستند ،انتخاب با خود شماست

این پارک باصفا برامون روزی خوش ساخت .

روز دیگری رو به شهر پوترا جایا اختصاص دادیم شهر سیاسی مالزی که محل زندگی پادشاه می باشد .همه جا

با دوربین کنترل می شود وپلیسی نمی بینید.دارای مسجدی صورتی رنگ،  زیبا با گنجایش ۱۵۰۰۰نماز گزار است.

نمادی از ۵ پل مشهور دنیا بر روی دریاچه ای زیبا بود، بیش ازهمه ازالگو برداری پل خواجو اصفهان لذت بردیم.

برای تفریح می توانید با سوارشدن درکشتیهای کوچک به تماشای مناظر زیبا و پل ها و…بپردازید .

باغ گیاه شناسی هم در پوتراجایا دیدنیست وتنها هتل ۷ ستاره مالزی هم واقع در این شهر هست.

برج زیبای پتروناس همچون نگینی در درون شهر میدرخشید این برج دوقلو دارای آکواریم بزرگ و زیبا و مرکز خرید

و انواع تفریحات برای یک روز قشنگ در مالزیست.

کوالالامپور پر از مناطق دیدنیست که میتونه روزهای شما رو با شادیو آرامش سپری کند.ولی بخاطر پرواز

طولانی تامالزی و جنبو جوش زیاد که در این شهر دارید بردن اطفال میتونه برای شما و خود بچه سخت باشه

البته هموطنانم گاهی این سختی رو با وجود حتی نوزاد می پذیرند.

تیتر وار از چند جای توریستی در کوالا لامپور نام میبرم.

برجایا هیلز یا دهکده فرانسوی و ژاپنی که می توانید با پوشیدن کیمینو عکسهای خوشگل بگیرید

باغ پروانه ها …معابد مختلف ..مساجد بزرگ و زیبا  محله چینی ها و….

چند ساعتی به پرواز مونده بود با دخترم برای خرید چند داروی گیاهی چینی به طبقه زیرین پاویلیون رفتیم .پس

از خرید وقتی از مرکز خرید به بیرون اومدیم بارون شدید و رعدو برق شروع شد .

چتر فروشها شروع به تبلیغ کردند ۱۰ رینگت ۱۵ رینگت پولش مهم نبود دلم میخواست خیس اون بارون بشم

با دخترم شروع به دویدن زیر بارون کردیم دقیقه ای نگذشت که سرتا پا خیس شدیم تا هتل ۷دقیقه راه بود صدای

خنده ما اطرافو فرا گرفت و دختری که با چتر مادرش گوشه ای ایستاده بود بادیدن ما از زیر چتر بیرون پرید زیر

بارون بودن رو انتخاب کرد وصدای خنده ماسه نفر گوشه ای از خیابان بوکیت بینتانگ را فرا گرفت….

درصورت تمایل خاطرات سفر مالزی قسمت ۱ راهم در همین سایت بخوانید

لطفا برای دنبال کردن باقی سفرنامه های من عضو این وبسایت شوید. ( آرزو )

برای مطالعه قسمت اول سفرنامه مالزی اینجا کلیک کنید.

با ارسال نظرات به من انرژی و انگیزه نوشتن سفرنامه های بیشتر بدید.

به نوشته من امتیاز بدید

امتیاز کاربران: 4.64 ( 9 رای)